Reflexintegratie:
MNRI® Masgutova Neurosensomotorische Reflexintegratie
– Anatomy, neuroanatomy and neurophysiology for MNRI (januari 2021)
– Introduction to intronauts and infant reflexes integration (september 2020)
– Strengthen stress resilience and immunity with MNRI (maart-april 2020)
– Children with challenges (september 2019)
– Reflex integration and Dyslexia (maart 2019)
– Stress hormones (maart 2018)
– Maximizing brain potential (februari 2018)
– Neurostructural (september 2017)
– Archetypes (juni 2017)
Tactile system integration (december 2016)
– Upper Limbs Reflex Integration & Manual Skills Development (november 2016)
– PTSD & Stress release (augustus 2016)
– Lifelong reflexes (maart 2016)
– DPRI: dynamical & postural reflex integratie (mei 2015)

Rhythmic Movement Training International (RMTi)
– Focus, Organization & Comprehension – Moira Dempsey (april 2016)
– Emotions, Memory and Behaviour – Moira Dempsey (april 2016)
– Reading & writing – Moira Dempsey (april 2016)
Bodymap SAQ Emp verdiepingsdag (november 2015)
Bodymap ontwikkelingslab deel 1 & 2 (september 2015)
De IK-fabriek – Carla van Wensen (februari 2018)

PLATO-norm:
Psychosociale Basiskennis – Con Amore (september 2018 – juni 2019)
Medische Basiskennis – Con Amore (januari 2018 – juni 2019)
Nascholing Holistische principes – Con Amore (april 2020)
Nascholing Transities – Con Amore (maart 2020)

Jeugdzorg trainingen:
Beroepscode en tuchtrecht – Timm consultancy (mei 2020)
Skillstown (2020): 
– Juridisch kader jeugdbescherming,
– Traumasensitief werken
– Hou me vast & laat me los (hechting)
– Jongeren met een LVB in de gedwongen hulpverlening

Biologische natuurwetten:
Heart Connection Nederland
– 2 Levensblauwdruk  (september 2019)
– 1 Basis Biologie en Psyche (mei 2019)
– Heart Connection en reflexintegratie (januari 2019)
Biologische natuurwetten en reflexen (maart 2017)

Geboortepatronen:
Conceptie, Zwangerschap en de geboorte; de reis die ons leven bepaalt – Anna Verwaal (december 2018)
Geboorte in Kaart – GIK academie (november – december 2018)

Diversen:
Verdieping vroegsignalering autisme – Karakter academie (mei 2020)
Inleiding Psychologie
– Open Universiteit (september 2019 – )
Verbroken Verbinding massage – Praktijk Sada (januari 2020)
Systemisch kijken naar kinderen – Centrum van verbinders (januari 2018)
Stresskids – Wendy Peerlings (april 2016)
MatriXcoaching ‘Angsten en emoties’ (april 2016)
Kindertekeningen analyseren (januari 2016)
CNLS Visuele screening & training
door Will Missot (juni 2015)
‘Ik leer anders’ voor beelddenkers (2014)
Reiki eerste graad (2009)

Specialist hoogbegaafdheid:
‘Zelfstandig talentbegeleiding voor hoogbegaafden’
(cum laude) – Novilo (2013 – 2015)
Docenten: Tijl Koenderink, Marianne van Zetten, Judith Jongeleen, Arjan van Dijk, Fanny Cattenstart, Dick Verweij, Sonja Morbé, e.a.
Aanvullende kenniscolleges:
– Theorie hoogbegaafdheid – Tijl Koenderink
– Hersenontwikkeling en leren – Tijl Koenderink
– Leren leren – Tijl Koenderink
– Hersenen en IQ testen – Barbara van der Waarden
– Executieve functies – Tijl Koenderink
– Spiral dynamics – Dick Verweij
– Samenwerken – Marianne van Zetten
– Faalangst en perfectionisme – Tijl Koenderink
– Onderpresteren – Tijl Koenderink
– Beleid – Marianne van Zetten
– Opzetten plusklas – Astrid Mol
– Verrijkingsmaterialen – Marianne van Zetten
– Hoogbegaafdheid en dyslexie – Marianne van Zetten
– Hoogbegaafdheid en AD(H)D deel 1 & 2  – Marianne van Zetten
– Hoogbegaafdheid en Autisme deel 1 & 2 – Marianne van Zetten
– Motorische Remedial Teaching – Wil van Rijn
– Coachingsvaardigheden – Arjan van Dijk
– Praktische psychologie en NLP – Tijl Koenderink
– Positieve psychologie – Tijl Koenderink
– 3-daagse specialisatie: ‘Coachingsvaardigheden’ – Arjan van Dijk


Visueel screener & trainer

logo coach Ik leer anders

masgutova-logo_2

RMT logobodymap

novilo-logo-blauwkader